Kaže stara Ezopova basna kako
je lovački pas ugrabio zeca te ga je s jedne strane grizao, a s druge
oblizivao. Zec mu se obratio u muci: "Ili me ljubi ili me grizi - ili si
mi prijatelj ili neprijatelj?" I zaključuje Ezop – vrlo nam je teško s
prijateljem za kojeg ne znamo želi li nam dobro ili zlo. No, problem ovog
Ezopova zaključka koji se meni ovdje nameće jest – što vrlo dobro znamo da se
tu o prijateljstvu nije radilo i kako je jadni zec na kraju završio.
Upravo na istom tragu, rekao
bih i kako se nešto slično zbiva i kod nas, gdje tobožnji demokršćani na vlasti,
nas kakve-takve kršćane i Crkvu malo ližu, malo grizu, sve dok nas ne izruče
svojim gazdama da od nas naprave zečji paprikaš.
I dok oni to čine, sve uz
pobožne poze iz prvih klupa i ispred medijskih objektiva, bojim se da neki u
Crkvi ili ne osjećaju onaj ugriz ili se pretvaraju da se radi samo o lizanju
već mnogih rana koje su dotični u svom demokršćanskom pohodu na sve kršćansko i
kršćane – učinili.
Ako ćemo koristiti predznak
kršćansko, a ne samo hrvatsko, jer se i dotični domaći vladari, a tuđi slugani,
na to kad im odgovara pozivaju – onda je u kratkim crtama za ustanoviti kako u
dvadeset godina (od dvadeset i osam neovisnih) vladanja demokršćana ostadoše
uništeni kršćanski seljaci i sve pustija kršćanska sela po Slavoniji,
opljačkane i uništene tvornice u kojima su kršćani radili, većinom su kršćanske
žene te koje rade za minimalac nedjeljom po trgovinama, kršćani sve manje
bivaju svoji na svome, a sad će nam i kršćansku djecu odgajati koalicijski
partneri demokršćana na vlasti i to po metodama iz nekad kršćanskog grada
Konstantinopola.
Ne znam komu još, i zašto i
poradi čega od takvih vidljivih neprijatelja koje po djelima, a ne po pozama,
lako može i slijepac prepoznati treba praviti nazovi-prijatelje? Trebalo bi
konačno razotkriti i raskrstiti do kraja licemjerje takvih i pozvati ih na
obraćenje ili im reći nek se maknu s mjesta koje im ne pripada. Isus nas je
dobro naučio da ima prvih koji trebaju biti posljednji – jer su se za to ionako
sami odlučili.
I kad smo već kod Gospodina –
i Pilat je Isusu na suđenju pokušao u dijalogu objasniti da Isus ne zna što je
istina. Kad je vidio da s Isusom baš i ne će ići tako lako, nakon što je oprao
ruke, napisao je interpretativnu izjavu – i dao je prikucati Isusu ponad glave.
Bio je to doista – vrhunac dijaloga.
Kako će izgledati vrhunac
dijaloga s našim demokršćanskim Pilatima dok mi mislimo da nas ne grizu već
ližu – vidjet ćemo. I to ne u tako dalekoj budućnosti.
p. Ivan M. Tomić OP
Nema komentara:
Objavi komentar